Toestemming nachtvisserij 2013-2015

Het zal u niet ontgaan zijn dat er op het gebied van de visserijregels het nodige is veranderd. U kunt alle wijzigingen opzoeken op de website van Sportvisserij Nederland om na te lopen welke wijziging voor u van belang is.

Voor de leden of sportvissers die in de wateren van Hsv Leeuwarden willen vissen zijn er ook een paar wijzigingen die wel van belang zijn om te weten.
Zo is er bij het opstellen van de lijst van viswateren bij de nachtvis- en derde hengelregeling een en ander misgegaan. In de lijst staat dat nachtvisserij niet is toegestaan.  Direct herstellen in de lijst van viswateren is niet mogelijk. Vandaar dat u hier de mogelijkheid krijgt om alsnog toestemming voor deze wateren te regelen.

Let op: Nachtvissen in de onderstaande wateren is alleen toegestaan met de 'toestemming nachtvisserij hsv Leeuwarden'.

Waar gaat het om:

Lijst van viswateren (bl. 103 en verder): Wateren in eigendom van de gemeente Leeuwarden en vallende onder het visrecht van Hsv Leeuwarden.

Nachtvissen is wel toegestaan in de wateren:
1. Groote Wielen
2. Houtwielen, Sierdswiel en Ried
3. De grachten in en om de stad Leeuwarden
4. Nieuwe Kanaal
5. Het Vliet
30. De Kleine Wielen, Merjedobbe, Nije Merjedobbe (voorheen Natuuurplas) en het Rivongebied.
30. De Hondenuitlaatplas (hier is alleen nachtvisserij toegestaan)
31. Spoorsloot
32 Het Stoppenzool
33. Miedumerdiep

Voor deze wateren kunt u een eenvoudige en gratis schriftelijke toestemming nachtvissen verkrijgen.
De toestemming kunt u hier downloaden:

Toestemming Nachtvisserij Hsv Leeuwarden