Vissterfte of flauwe vis Meld het direct

Sportvisserij Fryslân heeft in samenwerking met Wetterskip Fryslân het calamiteitenteam opgericht. Dit team bestaat uit vrijwilligers die uit kunnen rukken bij flauwe, of dode vis in het water. De vrijwilligers zijn in bezit van waadpakken, schepnetten en grote waterbakken en staan altijd paraat om de vis te redden of te ruimen.

Wanneer u dode of naar lucht happende vissen aantreft, kunt u naar het milieu-alarmnummer bellen; 058- 212 24 22 .

Bij deze melding graag de exacte locatie, een schatting van het aantal vissen en indien bekend de soort doorgeven.
Het milieualarmnummer neemt deze melding uiterst serieus en zorgt er voor dat er kundige mensen in het veld aanwezig zijn om de vissen te redden.
Indien nodig en mogelijk zal de vis overgezet worden naar een ander water.
Indien gewenst vraagt het milieu-alarmnummer om uw gegevens om uw melding te kunnen terugkoppelen.
Sportvisserij Fryslân sluit de melding kort met Wetterskip Fryslân.

Wilt u ook graag deelnemen aan dit enthousiaste team vrijwilligers?
Geef het dan door op tamme@visseninfriesland.nl

Ziet u grotere aantallen dode of naar lucht happende vis: meld dit dan op het milieualarmnummer: 058- 212 24 22.”
Ook kunt u, als de vissterfte wordt waargenomen binnen de gemeente Leeuwarden, een whatsapp sturen naar 06-43365223

Lees hier alles over vissterfte