Algemene wedstrijdinformatie

Leeuwarden en wedstrijdvissen is niet altijd een logische link geweest. Hoewel we al jaren twee grote wedstrijden organiseren in ons thuiswater is het pas echt losgebartsen met de komst van een noordhollander. De inmiddels bekende Hans Vijgeboom heeft de uitdaging aangenomen om de wedstrijdvisserij definitief op de kaart te zetten in Leeuwarden en omstreken. We hebben een aantal mooie grote wedstrijden aan het van Harinxmakanaal, een koppelwedstrijd en een nachtwedstrijd.
Het van Harinxmakanaal is ons thuiswater. Het prachtige en zeer technische kanaal biedt volop ruimte aan de wedstrijdvisserij. In een korte periode hebben we niet alleen een paar mooie wedstrijden gehad, ook een Nederlands Kampioenschap en het WK DAMES zijn inmiddels gehouden. Het unieke van ons thuiswater is dat het parcours een echt eerlijk wedstrijdveld biedt. Er zijn geen echte hotspots waar je moet zitten om in de prijzen te vallen. Vanaf diverse parcoursen is er goed te vissen.

Overzicht Harinxmakanaal

De doelstelling is om voor de komende jaren een definitief wedstrijdparcours te krijgen waar op gezette tijden club-, regio- en ook nationale of internationale wedstrijden gehouden worden.

Heeft u interesse in onze wedstrijdcommissie of in ons thuiswater, u kunt altijd contact zoeken met onze wedstrijdcommissie.
Hans Vijgeboom staat u graag te woord.

tel: 06-22747137 of mail:   vijgeboom@kpnmail.nl