Het laatste verenigingsnieuws

Nachtkoppel 2019 gevist met nieuw record

publicatiedatum: Maandag, 8 juli 2019

De nachtkoppel van de HSV is van zaterdag op zondag 6/7 juli weer gevist. Zoals ieder jaar houd de HSV een nachtkoppel aan het PM Kanaal bij Ouwe Schouw en aan de Leppedijk. Verdeeld over 4 vakken konden we een mooi parcours uitzetten.

DE ZOMERVISKARAVAAN GAAT VOLGENDE WEEK VAN START!

publicatiedatum: Zaterdag, 6 juli 2019

Deze zomer staat in het teken van de ZomerVISkaravaan! Een super leuk visevenement voor kids waar je met het hele gezin naar toe kan! De karavaan wordt gespreid door Nederland georganiseerd in de eerste en laatste weken van de zomervakantie per schoolregio.

Jeugd viswedstrijd in het Julianapark

publicatiedatum: Maandag, 3 juni 2019

20 juni houdt jeugdcommissie van de HSV Leeuwarden i.s.m. Wijk- en speeltuin vereniging Gerard Dou/ Huizem-West een jeugdviswedstrijd. Deze wedstrijd wordt mede mogelijk gemaakt door Hengelsport De Fuik

Eerste grote wedstrijd van de HSV weer gevist

publicatiedatum: Zondag, 5 mei 2019

De eerste wedstrijd van de HSV is onder soms winterse omstandigheden weer gevist. Met een mooie opkomst was het voor veel deelnemers, vooral aan de Leppedijk, behoorlijk afzien. Een harde Noord-Noord Westen wind en af en toe hagel en regen afgewisseld met zon maakte het soms erg moeilijk voor de vissers. Ondanks deze omstandigheden wiste de vissers toch weer de vis te vangen. Kijk onder wedstrijden/uitslagen voor de vangsten van deze wedstrijd.

Jaarverslag van de Jeugdcommissie 2018

publicatiedatum: Dinsdag, 16 april 2019

Ook afgelopen jaar heeft de drukke jeugdcommissie weer HEEL VEEL werk verzet. Kijk bij jeugdvissen voor een verslag.

Welkom

HSV Leeuwarden

Volg ons op Facebook

Tijdens een bijeenkomst op 31 januari 1909 in café Benthem, Voorstreek Leeuwarden, werd het voornemen geopperd om een afdeling Leeuwarden van de Algemenen Hengellaarsbond in het leven te roepen.

Een officiële naam bezat de Leeuwarder vereniging nog niet, deze kreeg ze pas in 1957 als Hengelsportvereniging "Leeuwarden".

Het doel van de vereniging is drieledig:

• het bevorderen en verheffen van de hengelsport;
  • het verdedigen van de belangen van de sport;
  • het beschermen en verbeteren van de visstand.

Er is in al die jaren nog niets veranderd aan de doelstelling. We proberen nog altijd de belangen van vis en visser zo goed mogelijk uit te dragen.

Meer over de historie en het ontstaan van de vereniging vindt u hier.