Vislessen

Korte impressie Kennismakingsles Vissen!

Leden van de Jeugdcommissie komen in de ochtend op school om daar les te geven. Deze theorieles bestaat vooral uit het kennismaken met de sportvisserij. Diverse sportvismaterialen worden getoond en er wordt ook besproken hoe je om moet gaan met de verschillende spullen. Tenslotte wordt een korte instructievideo getoond.

Dan gaan de kinderen zelf aan de slag met het maken van een eigen vistuigje. Dit vistuigje is de basis van het sportvissen en het ideale middel om een visje te vangen.

In de middag gaan alle cursisten samen naar de waterkant en kan er eindelijk gevist worden. Onder begeleiding van de jeugdcommissie kunnen kinderen zo een allereerste visje vangen.

De jeugdcommissie verzorgd de cursus volledig en de kinderen gaan na afloop naar huis met een eigen vistuigje, een eigen visvergunning en een hakenstekertje.

In samenwerking met BV Sport, worden basisscholen (groepen 7/8) uitgenodigd deel te nemen aan een "Kennismakingsles Vissen" die door de Jeugdcommissie wordt gegeven.