Samenwerking HSV Leeuwarden met visclub Oebele

Donderdag, 31 maart 2011

De wedstrijdcommissie van de HSV heeft deze maand overleg gevoerd met de visclub Oebele uit Leeuwarden. Doel van het overleg was om te komen tot een samenwerking tussen beide verenigingen v.w.b. wedstrijden.

Zomercompetitie koppelvissen

Visclub Oebele en HSV Leeuwarden organiseren in mei en juni een viscompetitie koppelvissen. De competitie is bedoeld voor zowel de ervaren wedstrijdvisser als de sportvisser die beter wil leren (wedstrijd)vissen. We willen wedstrijdvissen in een ontspannen sfeer waarin vissers van elkaar leren.

Het competitief element is aanwezig maar wordt bepaald door een gezamenlijk resultaat. Vissers worden ingedeeld in een A-poule (ervaren wedstrijdvissers) en een B-poule (‘beginnende’ sportvissers). De resultaten van een visser uit de A en een van B poule worden aan elkaar gekoppeld. Dit gebeurt in 2 varianten: vooraf of achteraf.

In de variant vooraf worden een A-visser en B-visser door loting aan elkaar gekoppeld en gaan samen op 1 plek vissen om de strijd aan te gaan met de andere koppels. Het gezamenlijk gewicht van het koppel bepaald de uitslag van de dag.

In de variant achteraf zit elke visser op een willekeurig gelote plek alleen te vissen. Door loting wordt het gewicht van een A en B achteraf bij elkaar geteld.

Wedstrijddagen:

Tussen 17.45u en 18u aanwezig. Loting 18u. Vissen tussen 18.30u en 21.30u.

• Woensdag 11 mei Bonkevaart (koppelvariant achteraf)
  • Woensdag 25 mei Wijde Greuns (koppelvariant vooraf)
  • Zaterdag 28 mei Eernewoude (bootvissen)
  • Woensdag 15 juni Zwette Wijtgaard (koppelvariant achteraf)
  • Woenddag 29 juni Harinxma Ritsumazijl (koppelvariant vooraf)

Op zaterdag 28 mei zullen we bij voldoende deelnemers gaan bootvissen. Wij huren bootjes met motor en gaan in de omgeving van Eernewoude gezellig een dag vissen. Twee personen worden vooraf gekoppeld en zoeken met de boot een stek in de mooie natuuromgeving van Eernewoude om samen te vissen.

Regels

Iedereen vist met 1 hengel. Alle vis telt, met uitzondering van snoek, snoekbaars en paling en rekening houdend met wettelijke bepalingen (minimummaat, gesloten tijden). Aassoorten: alles binnen de wettelijke bepalingen (in mei dus geen wormen).

Inschrijvinggeld en prijzen

De competitie is toegankelijk voor leden van HSV Leeuwarden. Het inschrijfgeld is 2,- per wedstrijd. Voor de bootdag zullen de kosten afhankelijk van aantal deelnemers tussen de 10 en 15 euro bedragen. Betaling voorafgaand aan elke wedstrijd. De dagprijs voor de nrs 1 en 2 van de dag is een kadobon van De Fuik.

De resultaten van alle wedstrijden bij elkaar leveren 2 poule-winnaars op waarvoor een (wissel)beker beschikbaar wordt gesteld.

Opgave

Je kunt je opgeven voor zowel de gehele competitie, maar het mag ook per dag. Opgave uiterlijk 2 dagen voor de wedstrijd per mail of telefoon (tussen 18u en 20u). Voor de BOOT visdag voor 1 mei opgeven.

Hans Vijgeboom: fam.vijgeboom@planet.nl 06-22747137
Ronny Dijkstra: rdijkstra1@gmail.com 06-81479857