De Zomerviskaravaan 25 Augustus in Leeuwarden

Woensdag, 21 augustus 2019

Zomer Viskaravaan Zondag 25 augustus 2019 was Jeugd Vis topper! Sportvisserij Nederland organiseerde in samenwerking met onze Jeugdcommissie HSV Leeuwarden de Zomer Viskravaan voor de jeugd tot 14 jaar. Om acht uur s-ochtends kwamen de vrijwilligers en de bus van Sportvisserij Nederland aan bij het water “Oude Meer”. George Hampsink had alle benodigde spullen voor de inrichting van het terrein mee genomen en al gauw stonden de vlaggen in volle glorie te wapperen.

Toch wel een puntje, Gemeente gevraagd om het gras te maaien, helaas dat blijkt niet mogelijk te zijn geweest. Het gras, nat, de brandnetels en de distels stonden twee kantjes hoog en daar had iedereen last van. Even voor tien uur kwamen de eerste kinderen al bij de stand om zich te laten inschrijven. Snel moesten nog een paar visjes gevangen worden voor het aquarium, er werd geroepen “er moet nog een baarsje worden gevangen!”, maar het duurde niet lang of Aiso kwam aanlopen met een baarsje. Het aquarium was compleet voor de visherkenning. Ook konden er complete vistuigjes worden gemaakt, het leren onthaken van een vis of op de visdrilsimulator kon men vechten met het binnenhalen van hele grote zoet watervissen. De hengels lagen klaar met een tuigje, lokvoer en maden. Alle kinderen hebben gevist met een viscoach of de ouders. Er werden heel veel visjes gevangen en af en toe ook een grote, 2 snoeken van 66 cm, die dan de belangstelling trok van alle kinderen.
Henk vd Zee had zijn gehele uitrusting voor de karpervisserij uitgestald en gaf voorlichting hoe je het beste een karper kan vangen. Menig kind vond dat interessant.
Uiteindelijk hebben 63 kinderen deelgenomen aan dit festijn, het was een geslaagde hete dag, maar gelukkig werd iedereen voorzien van koele drankjes. Alle deelnemers gingen naar huis met een hengel, viservaring, veel informatie en een goed gevulde goodybag.
Dank aan Sport Visserij Nederland met name George en de vrijwilligers voor de hulp en ondersteuning, onze dank gaat ook uit naar de hulp van de medewerkers van “De Klimwand” en aan de hengelsportzaken voor het uithangen en of uitdelen van de flyers .
Kinderen dank voor jullie deelname en veel visplezier!

Magda Nelen Voorzitter Jeugdcommissie.

KIJK ONDER ACTUEEL / FOTOBOEK  voor foto impressie  van de VISKARAVAAN 2019