Nachtkoppel 2019 gevist met nieuw record

Maandag, 8 juli 2019

De nachtkoppel van de HSV is van zaterdag op zondag 6/7 juli weer gevist. Zoals ieder jaar houd de HSV een nachtkoppel aan het PM Kanaal bij Ouwe Schouw en aan de Leppedijk. Verdeeld over 4 vakken konden we een mooi parcours uitzetten.

Vooraf verzamelen we altijd bij het Ouwe Schouw waar de organisatie een bbq regelt voor de deelnemers.
Het vlees wordt zoals ieder jaar gesponsord door Hans Wisse namens de firma HANOS, waarvoor dank.
Onder het genot van een hapje en drankje worden de stekken geloot en rond 6 uur kon een ieder naar zijn plaats om op te bouwen. Om 20.00 uur klonk het begin signaal en konden de koppels beginnen aan een 12 uur durende wedstrijd.
Zoals ieder jaar wil de vis tijdens de nachtelijke uren goed bijten.
Om 08.00 uur 's ochtend zat het erop en konden de weegploegen beginnen aan hun zware taak.
Werd er vorig jaar een nieuw record van 123 kilo neer gezet, dit jaar werd dit alweer verbroken.
Ja, het koppel Tuintjer/ Dijkstra wist met maar liefst 143 kilo dit RECORD aan te scherpen.
Totaal konden de visser ruim 962 kilo vis te weging aanbieden.
We kunnen als organisatie dan ook terug kijken op een zeer geslaagde wedstrijd.
Ook had de organisatie deze keer gekozen voor een variant v.w.b. de prijsverdeling.
Om in de vakken de binnenste nummers van het vak ook een kans te geven, viste per vak de kop tegen de staart voor een prijs en de binnenste nummers voor de andere prijs.
De prijswinnaars per vak:
Ouwe Schouw Leppedijk

Vak A Vak C
1 - 4 Bakker Idzinga          99,575 kilo                      9 - 12 Alberts Klontje                    82,920 kilo
2 - 3 Land Huizinga           60,700 kilo                     10 - 11 Roskam van Assen           92,860 kilo

Vak B Vak D
5 - 8 Tuintjer Dijkstra     143,060 kilo                    13 - 16 van Brussel Kommer        61,240 kilo
6 - 7 Vrind Vrind                52,700 kilo                           14 - 15 Berger Visser              54,300 kilo

De wedstrijdcommissie