Succes op de Hobby en Vrijetijdsbeurs WTC Expo Leeuwarden 2018.

Donderdag, 15 november 2018

Onze doelstelling op deze beurs was, om de vereniging en de vissport vooral voor de jeugd in al zijn verschillende facetten te promoten. Daar zijn we zeker dit jaar in geslaagd. Hoe? Vorig jaar hebben in totaal 130 kinderen ons jeugdplein bezocht.

Dit jaar weten we zeker dat 152 kids een tuigje hebben gemaakt. Daarnaast hebben nog diverse kinderen voerballen gegooid, hebben leren ingooien met een werphengeltje, een (nep) visje gevangen en een poging gewaagd bij de vissimulator. Ons bad met echte karpers uit de vijver van Raymon Veenstra hadden veel bekijks en tevens konden de kinderen hun dobber peilen in het water. Op onze stands was ook van alles te beleven, voorlichting en presentatie over de forelvisserij, hengelgerei en verschillende kunstaas werd getoond voor het vangen van snoek, snoekbaars, witvis en de karper niet te vergeten. De KSN was aanwezig en kreeg diverse vragen o.a. bijvoorbeeld over het maken van een spreekbeurt. Naast het delen van verhalen en ervaringen werden ook de nodige tips gegeven om nog meer te beleven en succes te hebben aan de waterkant. Het nodige foldermateriaal werd uitgedeeld en loodvervangers werden getoond.
Op vrijdag hebben wij de oma’s en opa’s getrakteerd op een fotoshoot met twee echte zeemeerminnen.

De grootouders spelen een grote rol om de kleinkinderen te enthousiasmeren voor de hengelsport, juist zij nemen de tijd om de kinderen mee te nemen naar de waterkant en dan is de basis al gelegd. Onze vrijwilligers hebben hun best gedaan om zoveel als mogelijk de gehele familie uit de gangpaden te plukken en niet alleen de jeugd naar ons plein te laten bewegen. Dit heeft geleid tot vreugde en plezier van iedereen, ook van ons, vooral de onderlinge sfeer en samenwerking was top.
Bijgaand een link naar een foto impressie hiervan.

Alle vrijwilligers,bestuur HSV Leeuwarden, Karper Sportvisserij Nederland KSN, Sportvisserij Fryslân, Sportvisserij Nederland, Forelvissers van Berkley, Markant, Forel for All, Wellzo en WTC expo bedankt!
Hopelijk tot volgend jaar!
Magda Nelen Voorzitter Jeugdcommissie HSV Leeuwarden