Openen wedstrijd individueel is weer gevist

Zondag, 23 september 2018

Zaterdag 22 sept is de individuele wedstrijd weer gevist. Dit jaar hadden zich in totaal 65 man zich ingeschreven, verdeeld over 2 vakken vaste stok en 2 vakken vrijehengel.

De vaste stok liefhebbers namen plaats aan het van Harinxma kanaal bij Aldlân.
De vrije hengel was verdeeld over het Prinses Magrietkanaal in het dorp Grou enaan de Leppedijk.
Aan het van Harinxma kanaal gingen de vissers goed van start, maar na het passeren van een grote boot viel het stil.
Na een poosje kregen diverse vissers de beet er weer een beetje in, maar over de hele lijn vielen de vangsten toch wat tegen.
Bij de vrije hengel kwam de overall winnaar vandaag uit het D-Vak. Aan de Leppedijk, op de kopstek van het vak, tegen het hekje aan, sloeg H.Veenstra zijn slag
en wist met ruim 12 kilo de wedstrijd naar zich toe te trekken.
Ondanks de harde wind werd er nog redelijk gevangen. In het dorp Grou was het wat dat betreft een stuk beter toeven.
Achter de huizen aan de Beatrixstraat zaten de vissers redelijk uit de wind.
In het begin was het moeilijk vis te vangen, maar aan het einde zagen we toch nog redelijke vangsten.
Nadat de weegploegen hun werk hadden gedaan, kon de uitslag in Wijkcentrum Markânt opgemaakt worden.
Met een prijsverdeling van 1 op 2 werd de prijzentafel, die uit goed gevulde boodschappentassen van de Jumbo bestond, werden de prijzen verdeeld.
Uiteraard gaat er weer een woord van dank uit naar de beheerder en de medewerkers van het wijkcentrum Markânt, de wegers en Jumbo Els Boek te Zuiderburen.
Voor de uitslag kijk onder wedstrijden.