Nederlandse top vist grote wedstrijd aan het Harinxmakanaal

Woensdag, 23 augustus 2017

Zaterdag 26 augustus aanstaande zit om de 13 meter een geconcentreerde visser langs het Harinxmakanaal te Leeuwarden. Sportvisserij Nederland organiseert namelijk het Open Nationaal Kampioenschap Dobbervissen voor senioren

In twee categorieën – Heren 55- en Heren 55+ – gaan resp. 68 en 61 wedstrijdvissers de strijd met elkaar om de felbegeerde nationale titel.
Parcours 55+     Aldlân

Na enkele jaren elders in Nederland te hebben gevist, keert de top van de wedstrijdvisserij in 2017 terug naar Friesland. Het Harinxmakanaal vormt op twee plaatsen het decor van het prestigieuze Open NK Dobbervissen. In de wijk Nylan zit de categorie 55- en in de wijk Aldlan Oost is de categorie 55+ neergestreken. Lieuwe Pander – Fries in hart en nieren – is de regerend Nationaal Kampioen 55+ en zal er in zijn eigen provincie alles aan doen om deze titel te prolongeren.

Partners

Sportvisserij Nederland kijkt als organisator van het evenement erg uit naar deze wedstrijd. De prettige samenwerking met de gemeente Leeuwarden en HSV Leeuwarden heeft daar absoluut aan bijgedragen. Voor deze wedstrijddag – die tussen 09:00 uur en omstreeks 16:00 uur plaatsvindt – heeft de gemeente Leeuwarden een vrijstelling afgegeven voor het parkeren van auto’s op het fiets-/voetpad.

Parcours 55 -    Nylân

Toeschouwers

Bent u nieuwsgierig geworden naar wat de Nederlandse top van het vissen voor u in petto heeft? Kom dan op zaterdag 26 augustus naar het Harinxmakanaal in Leeuwarden. Om 11:00 uur klinkt het startschot van de wedstrijd waarna de deelnemers vier uur de tijd hebben om zo veel mogelijk vis in hun leeftijd bij te zetten. Om 15:00 uur vindt de weging plaats om te kijken wie Nationaal Kampioen 2017 is geworden. Bent u er bij?