Aanleg nieuwe trailerhelling in Dokkum

Zondag, 17 mei 2015

Nieuwe trailerhelling zorgt voor nieuwe belevenis van Noord Oost Friesland

Woensdag 13mei is er aan de Zaagmolenstraat te Dokkum, tegenover de Nehemia kerk, een nieuwe trailerhelling gerealiseerd. In goede samenwerking met de Gemeente Dongeradeel, HSV Dokkum (onderdeel van HSV Leeuwarden), Loonbedrijf Van der Beek en vrijwilligers is deze helling in korte tijd tot stand gekomen. Vanaf nu is het mogelijk om vanuit deze locatie de prachtige wateren boven Dokkum te bevaren met een (vis)boot of kano/kajak en te genieten van deze schitterende omgeving. Zo kan er richting Bornwird, Foudgum, Hantum, Ternaard of Wierum, Nes, Bollingwier en Paesens gevaren, danwel gepeddeld worden.
Maar er mag geen gebruik gemaakt worden van zwaar materiaal op de trailerhelling

Onder de leden van Hengelsport Vereniging Dokkum leefde al langer het idee om dit gebied aantrekkelijker te maken voor waterrecreatie. Door de bovengenoemde realisatie is het voor veel meer mensen nu mogelijk geworden om deze prachtige regio met een diversiteit aan natuur en dorpen vanaf het water te beleven.

In de omgeving van de helling zijn er legio mogelijkheden om de auto met trailer te parkeren, alleen op zondagochtend kan er niet geparkeerd worden aan de Zaagmolenstraat, dit in verband met het vrijhouden van de parkeerplaatsen ten behoeve van de Nehemia kerk.

Voor meer foto's kijk op onderstaande link.