HSV Leeuwarden wint eerste officiele wedstrijd Fryslâncup

Zondag, 10 juni 2018

Vandaag 10 juni is de eerste officiele wedstrijd voor de Fryslân cup ( clubkampioenschap) gevist.

Werd de HSV de Rietvoorn uit Kootstertille vorig jaar als enige deelnemer aan deze wedstrijd nog automatisch afgevaardigd voor het NK Teamvissen, zijn er dit jaar 5 teams die zich voor deze wedstrijd hebben ingeschreven.
De eer om deze eerste wedstrijd te mogen vissen was voor de HSV Joure, die het mocht opnemen tegen  HSV Leeuwarden.
Na wat heen en weer gebel, kwamen de 2 verenigingen op zondag 10 juni uit.
Er werd gevist aan de Leppedijk in het PM kanaal.
Aangezien de HSV Joure niet een echte wedstrijdvereniging is, werd de hulp van de HSV Leeuwarden ingeroepen.
Zondag om half 8 liep de wedstrijdcommissie langs de waterkant om de baan uit te zetten.
Hierna snel naar het Federatiekantoor, alwaar de voorzitter van de Federatie Harrie Holtman, ja ja hij is lid van de HSV Leeuwarden, de koffie met gevulde koeken al klaar had staan.
Na de koffie en een inleidend praatje kon er geloot worden.
De HSV Joure had 5 deelnemers, Leeuwarden 13. Na het opgooien van een muntstuk werd bepaald
dat Joure op de plaatsen 1 t/m 5 plaatsnamen en Leeuwaren op de rest van de nummers.
Om 10.00 uur klonk het beginsignaal en al snel werd er vis gevangen.
De een had gekozen voor de vaste stok de ander voor de feeder.
Er was 1 visser die het aandurfde naar de overkant te vissen. Zo hard hoeft hij denk ik normaal niet te werken, jonge jonge wat een boten zijn er vandaag langs gekomen.
De hele wedstrijd werd er hier en daar redelijk vis gevangen, al waren ze over het algemeen niet erg groot.
Om 14.00 uur was het einde en kon de weegploeg aan de slag. Op 1 deelnemer na had een ieder vis gevangen. Hierna zijn de deelnemers vertrokken naar eetcafe ”de Twee Gemeente” te Jirnsum, alwaar een ieder een drankje en hapje kreeg aangeboden namens de HSV Leeuwarden.
Na enig rekenwerk was de uitslag bekend.
De beste 5 resultaten per team tellen mee voor de uitslag.
De wedstrijd is gewonnen door HSV Leeuwarden met 15 punten. HSV Joure eindigde de wedstrijd met 55 punten.
Afsluitend kunnen we concluderen dat het een gezellige en zeker voor herhaling vatbare dag was.

Namens de HSV Leeuwarden een speciaal woord van dank aan Mathijs van Hengelsport de Fuik voor de sponsoring van het voer en aas voor ons team.

Uitslag Fryslancup 2018 10 juni

naam                              Gewicht in gram