WK Dames 2012 in het van Harinxma kanaal

Zondag, 18 december 2011

Zoals u misschien al gelezen heeft op de site van Sportvisserij Nederland of de federatie Fryslân krijgen we in Leeuwarden het wereldkampioenschap voor dames. Wij als HSV en met name de wedstrijdcommissie vinden dit een hele eer.

Misschien wordt de overkant wel het parcours voor het WK dames

Werd er jarenlang maar 1 wedstrijd per jaar gevist aan het kanaal bij Nylân, tegenwoordig hebben we regelmatig grote openwedstrijden die bij zowel Nylân als  Aldlân gevist worden.

Na een paar jaar organiseren van diverse wedstrijden, krijgen we nu dus na het Nederlands kampioenschap ook een WK op ons thuis water.
Waar het definitief gevist gaat worden is nog niet helemaal zeker.
Er zijn diverse mogelijkheden aan het kanaal in Leeuwarden. Zo hebben we het stuk bij Nylân, maar natuurlijk zijn Goutum en het kanaal bij Zuiderburen prachtige stukken om dit WK te houden.
Mooie kant, perfecte overkant en genoeg ruimte voor deelnemers en publiek.

Als het weer en de vangsten ook mee doen denk ik dat we een perfect WK krijgen.

Maar voor het zover is zal er nog veel werk verzet moeten worden. We houden u via de site uiteraard op de hoogte.
Zodra er weer nieuws is, zullen we hier weer over berichten.

Misschien wordt de overkant wel het parcours voor het WK dames