Eerste wedstrijd 2018 gevist

Zondag, 29 april 2018

Zaterdag 28 april is onder redelijke weersomstandigheden de eerste wedstrijd van het seizoen weer gevist.

De organisatie had dit jaar gekozen voor een gescheiden koppel wedstrijd, omdat er veel verzoeken waren, n.a.v. de regiowedstrijd van vorig jaar, voor het vissen in de Zwette tussen Leeuwarden en Weidum.
Bij navraag bij de gemeente kregen wij te horen dat dit deel van de Zwette niet meer gemaaid zou worden, dus vissen op deze locatie niet echt mogelijk was. Of dit de reden was dat we maar 15 koppels aan de start kregen zullen we nooit weten, maar ook met dit aantal hebben we een mooie wedstrijd gevist.
De vaste stokken namen plaats aan het van Harinxma kanaal ( Aldlân ), de vrije hengel mocht naar de Leppedijk.
Na 5 uur vissen met redelijke tot goede vangsten konden de wegers op pad.
Terug in wijkcentrum Markânt, waar beheerder Lucien weer een lekker gehaktballetje en drankje had klaar staan, kon de uitslag opgemaakt worden.
Onder de 15 koppels waren 7 prijzen, in de vorm van goed gevulde boodschappen tassen, te verdelen.
Namens de organisatie wil ik Jumbo Els Boek en Lucien weer bedanken voor hun bijdrage om deze wedstrijd tot wederom een succes te maken.
Voor de uitslag kijk onder wedstrijden.
De wedstrijdcommissie.