Hobby- en vrijetijdsbeurs groot succes

Zondag, 26 november 2017

Hobby en Vrijetijdsbeurs WTC Expo Leeuwarden 2017. Onze doelstelling op deze beurs was, om de vereniging en de vissport vooral voor de jeugd in al zijn verschillende facetten te promoten. Daar zijn we denk ik ruimschoots in geslaagd. Hoe? Ongeveer een 130 tal jeugd t /m 12 jaar hebben ons jeugdplein bezocht, een tuigje gemaakt, voerballen gegooid, hebben leren ingooien met een werphengeltje, een (nep) visje gevangen en een poging gewaagd bij de vissimulator. Vooral de verloting van mooie prijzen oa vaste hengeltjes werd erg op prijs gesteld.

Op de zestal stands was ook van alles te beleven, voorlichting over de forelvisserij, hengelgerei en verschillende kunstaas werd ter plekke gemaakt voor het vangen van snoek, snoekbaars, witvis en de karper niet te vergeten. Naast verhalen en ervaringen werden ook de nodige tips gegeven om nog meer te beleven en succes te hebben aan de waterkant. De stand van Sportvisserij Fryslân en onze eigen stand van HSV Leeuwarden werden goed bezocht. Diverse vragen werden beantwoord en het nodige foldermateriaal werd uitgedeeld. Op de beurs is nog maar eens duidelijk geworden dat oma’s en opa’s en ouders een grote rol spelen om de kleinkinderen te enthousiasmeren voor de hengelsport, als zij bereid zijn om de kinderen mee te nemen naar de waterkant dan is de basis al gelegd. Om die reden hebben onze vrijwilligers hun best gedaan om zoveel als mogelijk de gehele familie, niet alleen de jeugd naar ons plein te laten bewegen, wat heeft geleid tot betrokkenheid. een samenzijn, vreugde en plezier van de jeugd. Maar ook van ons! Bijgaand een link naar een foto impressie hiervan.
Reactie van een bezoeker; Mijn kleinkind kwam gisteren trots vertellen dat hij het visplein het aller allerleukste had gevonden van de Hobbybeurs.
Dank aan bestuur en medewerkers van Sportvisserij Fryslân alle vrijwilligers,Vismeesters, deelnemers standbemanning, bestuur HSV Leeuwarden en WTC expo die dit allemaal mogelijk hebben gemaakt.
Hopelijk tot volgend jaar!
Magda Nelen Voorzitter Jeugdcommissie HSV Leeuwarden

Voor een sfeerimpressie klik hier