Wederom stropers gepakt

Maandag, 26 januari 2015

Wederom heeft het visstroperij team dat in onze regio actief is BEET.

Stropers opgepakt!

Terkaple / Terherne. Wederom aanhoudingen in verband met grove vis stroperij in ons werkgebied. Zondagmorgen 25 jan. rond 02.30 uur werd door het visstroperij team waargenomen dat twee personen in een afgemeerd vaartuig met buitenboordmotor stapten en wegvoeren in de richting van de Terkaplester Puollen (Fries). Besloten werd om hun terugkeer af te wachten. Na geruime tijd bleek dit het geval. Door de beide verdachten van 20 jr. uit Sneek werd ruim 150 kilogram vis en netten aan land gebracht om ingeladen te worden in hun geparkeerde voertuig. Tijd om in te grijpen. Beiden werden aangehouden en zij zullen in de loop van vandaag in verzekering gesteld worden i.v.m. nader onderzoek en recidive. De vis bestond uit allerhande soorten, doch voornamelijk snoekbaars en snoek. Er zaten zelfs enkele van 1.20 meter lengte bij. Alle vis was dood en kon niet terug gezet worden. Voertuig, vaartuig, buitenboordmotor, netten en vis werden in beslag genomen. Over de verdere verwerking van de vis zal door het OM op korte termijn een beslissing worden genomen.
Het visstroperij team dat momenteel in ons werkgebied werkzaam is bestaat uit personeelsleden van ons eigen team, de Landelijke Eenheid, de Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit (NVWA) en de Provincie Fryslân. Zij waren al eerdere keren eerder succesvol in hun aanpak.

Bron: https://www.facebook.com/Basiseenheid.Politie.Sneek.eo